Bij goedkeuring voor het afhalen van een pakket gelden de volgende regels:
- De klant ontvangt een voedselbankpas. Deze pas moet elke week bij het aanmelden worden getoond bij het ophalen van een pakket. Let op: GEEN PAS, GEEN TAS!
- Het pakket moet door de klant of door iemand namens de klant worden opgehaald. Ook dan moet de pas worden getoond. Het pakket wordt NIET thuisbezorgd.
- Indien de klant drie keer zijn/haar pakket niet heeft opgehaald, wordt de klant uit de lijst verwijderd. De klant moet dan een nieuwe aanvraag door de hulpinstantie (begeleider of bewindvoerder) laten indienen.
- Indien de klant op vrijdag niet in de gelegenheid is om zijn/haar pakket op te halen dan dient de klant dit, met een geldige reden, op donderdag tussen 08.30 en 12.00 uur door te geven op telefoonnummer 06-25441121. Anders wordt het meegerekend als zijnde niet geweest.
- Een maand voordat het contract met de voedselbank verloopt dient men de aanvraagprocedure voor een verlenging op te starten bij de begeleiding of hulpinstantie van de klant.
- Bij het beëindigen van het contract met de voedselbank moet de pas worden ingeleverd bij het afhalen van het laatste pakket. Indien dit wordt vergeten kan de pas op dinsdag of donderdag tussen 10.00 uur en 13.00 worden ingeleverd bij de voedselbank.
Zorg dat het pakket elke week wordt opgehaald.